Recenze - romány

Tereza Temnářka Matoušková – Žádný cukrkandl

12. prosince 2010 v 16:41 | Polgara
Autorka známá svým Podmořským světem, ale nejenom jím. Píše jak prózu, tak i poezii. Má za sebou několik vydaných knížek, které, jak píší někteří čtenáři, způsobují závislost. Tohle tvrzení mohu potvrdit a podepsat se pod něj. Nicméně Temnářčiny knížky nejsou předmětem tohoto článku. Jedná se o její nejnovější literární počin s názvem Žádný cukrkandl.

Anna Mushket - Milencův deník

22. října 2010 v 12:00 | Miselle
S lehkou elegancí sobě vlastní se Vám prostě dostane pod kůži. I vyloženě chladnému srdci začnou pomalu po fasádě stékat kapky čiré vody. Rozhodně nečekejte béčkový slaďák, Anna Mushket ve svém arzenálu skrývá prvotřídně zpracovaný romantický příběh, při kterém nejednou tuhne srdce.

Polgara - Původ se nepromíjí

25. září 2010 v 22:06 | Awia
Příběh, který nás přivádí do obdoby našeho středověku v zhruba jedenáctém století, je počin autorky nejdříve fanfiction a později i vlastních povídek, z nichž je právě tento počin nejnovější a dle mého názoru taktéž nejlepší z její dosavadní tvorby. Vítejte ve světě magie a kouzel, mezi kruhy vysoké i nízké šlechty, kde dobro zápasí se zlem, staré časy se vracejí, a i když to může znít jako každý třetí příběh, který na internetu najdete, věřte, že tomu tak není. Děj vás chytí a nepustí. Je to skvělá směsice historického románu, inteligentního humoru, dramata i napětí. Postavy jsou propracované, každá vás něčím okouzlí a je velmi těžké je posléze nepárovat, i když samotné autorce se poměrně snadno daří.

Awia - Blue Eyes: Počátek

25. srpna 2010 v 15:36 | Polgara
První kniha, jak sama autorka nazývá první část podrobného vyprávění o Viole Yagami, začíná v okamžiku, kdy dojde k první vraždě, a hned na to se ocitáme v ložnici, kde se výše zmiňovaná hrdinka probudila z děsivé noční můry. Jenže, byla to opravdu jenom noční můra? Tuto otázku si v následujících dnech klade Viola hned několikrát.

Nakano Miharu - Grayscale

23. srpna 2010 v 19:48 | Awia
"Jsou mezi námi mimozemšťané." Tak právě tuto větu vyslovil doktor Grim v sobotním vysílání zpráv na stanici CNN, a právě tímto zjištěním startuje příběh Grayscale od autorky, jež si v blogovém světě hoví pod přezdívkou Miharu. První věta ve vás možná vyvolala dojem, že se příběh točí kolem příšerek z jiné planety či jiného vesmíru, které se snaží vyhladit lidstvo a podmanit si planetu Zemi, avšak v tomto příběhu tomu tak vskutku není.